MERKNAMEN EANDIS EN INFRAX WORDEN FLUVIUS



Eandis en Infrax, de twee bedrijven die elk in een deel van Vlaanderen instonden voor onder meer de distributie van gas en elektriciteit, heten vanaf 7 februari overal Fluvius. Zo heeft Vlaanderen nu één nutsbedrijf dat de meeste publieke nutsleidingen groepeert. De klant kan voortaan bijgevolg voor meer diensten terecht bij één bedrijf.

Eandis en Infrax waren op 1 juli vorig jaar al officieel gefuseerd tot één bedrijf. In het straatbeeld en voor klanten bleven de oude namen de voorbije maanden echter nog in gebruik tot het nieuwe bedrijf klaar was om alle klanten eenzelfde service te kunnen aanbieden.

Vandaag is die fase achter de rug en komt Fluvius met een nieuwe website, een eengemaakte klantenservice en het nieuwe handgeschreven logo. De oude merknamen Eandis en Infrax zijn verleden tijd.

WAT VERANDERT ER VOOR DE KLANT?


De klanten van het vroegere Eandis of Infrax hoeven zelf niets te ondernemen. Wie vanaf vandaag Eandis of Infrax contacteert, komt automatisch bij Fluvius terecht. Op de nieuwe website fluvius.be begint elke aanvraag met een postcodecheck, zodat onmiddellijk de in die gemeente beschikbare Fluviusdiensten (energie, riolering, openbare verlichting, kabeldistributie, warmte of glasvezel) zichtbaar worden.

In regio's waar Infrax vroeger één of meerdere nutsvoorzieningenbeheerde, wijzigen wel de contactnummers. Het nummer om pannes of storingen te melden, wordt net als in de rest van Vlaanderen 078/35 35 00. Het telefoonnummer voor dringende oproepen bij gasgeur wordt overal 0800/65 0 65.

Alle klanten in heel Vlaanderen krijgen deze of komende week een nieuwe sticker in de bus om in de buurt van de meterkast te kleven. Zo heeft iedereen de juiste contactgegevens steeds binnen handbereik.

Voor meer informatie kunt u steeds terecht op de website website fluvius.be.



Nieuws /